Projektas „Tūkstantmečio mokyklos I“
Projekto Nr. 10-011-P-0001
Projekto trukmė 2023 m. gegužės 11 d. – 2025 m. birželio 30 d.
Projekto vertė 113 376 623,67 Eur
Finansavimo suma 112 705 422,13 Eur
Projekto aprašymas
Projektas „Tūkstantmečio mokyklos I“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.
Projekto tikslas – sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo (-si) sąlygas mokinių pasiekimų atotrūkiams mažinti Lietuvos savivaldybėse. Šiuo projektu įgyvendinama dalis „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos: vykdomos veiklos 22 Lietuvos savivaldybėse ir 93 mokyklose (TŪM programos I srautas).
Projekto veiklos:
1) mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas;
2) infrastruktūros kūrimas, plėtra ir atnaujinimas;
3) mokyklų veiklos tobulinimas keturiose srityse: lyderystė veikiant, įtraukusis ugdymas, kultūrinis ugdymas, STEAM ugdymas;
4) konsultavimas, rekomendacijų ir analizių rengimas;
5) projekto veiklų sklaida (viešinimo ir komunikacijos veiklos). Projekto tikslinė grupė – bendrojo ugdymo mokyklų mokytojai.
Projekto tikslinės grupės - bendrojo ugdymo mokyklų darbuotojai, jų vadovai, mokiniai ir mokyklų bendruomenės.
Ukmergės rajono savivaldybės švietimo pažangos planas. (Jungtinės veiklos sutarties priedas):
Ukmergės Antano Smetonos gimnazija yra projekto partnerė ir įgyvendina 1-3 punkte numatytas veiklas: stiprina mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų, laboranto ir gimnazijos vadovų kompetencijas, plečia ugdymo veiklų įvairovę mokiniams, tobulindama gimnazijos veiklą keturiose srityse kuria naują infrastruktūrą: gamtos mokslų laboratoriją ir technologijų kabinetą moduliniuose pastatuose, aprūpina gimnaziją šiuolaikine gamtos mokslų ir technologijų įranga ir specialiosiomis priemonėmis.
Europos socialinio fondo agentūra yra projekto vykdytoja, kuri įgyvendina konsultavimo, rekomendacijų ir analizių rengimo bei komunikacijos veiklas (įvardintas 4-5 punkte).
Siekiami rezultatai
- Padidėjusi pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
- Padidėjusi PUPP metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
- Sumažėjusi bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis;
- Padidėjęs vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose;
- Sumažėję mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projekte dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų.
Veiklos Panevėžio STEAM centre
IIb klasės mokiniai lankėsi Panevėžio regioniniame STEAM atviros prieigos centre. Gimnazistai dirbo biologijos-chemijos laboratorijoje (tema „Cheminių medžiagų kelionės ląstelėje“) ir dirbtinio intelekto laboratorijoje (tema „Kompiuterinė vizija-klasifikacija“).
„Tūkstantmečio mokyklos I“ programos veiklos Ukmergės technologijų ir verslo mokykloje
Ukmergės Antano Smetonos gimnazijos II c klasės mokiniai susipažino su profesijomis.
Mokiniai susipažino su transporto priemonių remontininko specialybe. Profesijos mokytojas Gintaras Minkštimas papasakojo apie specialybę, pabrėždamas, kad tai yra paklausi ir perspektyvi profesija, skirta tiems, kurie domisi automobilių technika ir remontu. Mokytojas taip pat akcentavo, kad transporto priemonių remontininkai dažnai turi geras įsidarbinimo galimybes ir galimybę kurti savo verslą. Po trumpo specialybės pristatymo, mokiniai turėjo galimybę ją praktiškai išbandyti.
Praktinėje dalyje mokiniai susipažino ir išbandė ratų balansavimo įrangą, mokėsi atpažinti disbalanso požymius, suprato, kaip tai veikia automobilio stabilumą, padangų dėvėjimąsi ir kuro sąnaudas.
Su šia specialybe plačiau susipažinti ir ją praktiškai išbandyti padėjo profesijos mokytojai Gintaras Minkštimas, Petras Vagonis ir Andrius Trusovas. Dėkojame mokytojams
Atnaujinta: 2024-11-18